سفارش تبلیغ
صبا ویژن

`پرستاری به سوی روشنایی/مذهبی/ورزشی/سلامت/داستانک وجوک

فرش منزلت کثیف شده و با شامپو فرش تمیز می‌کنی! پوست دستهایت بر اثر اصطکاک ساییده و نازک شده و می‌سوزد و حتی زخم می‌شود. این که سهل است، یک قطره‌ی آب می‌تواند سنگی عظیم و سخت را سوراخ کند. حتی دو فلز هر چقدر محکم باشند باز بر اثر اصطکاک، گرم و ساییده می‌شوند.

فلز

این که سهل است، خداوند تکه گوشتی را در بدن ما قرار داده که هنوز که هنوز است بشر نتوانسته حتی آهنی به محکمی آن اختراع کند! آیا باور می‌کنید که گوشت از آهن محکم‌تر باشد؟ تا حالا به قلبتان فکر کردید؟ چند تکه گوشت که خون داخل بدنتان رو پمپاژ می‌کنند و به سراسر بدن انتقال می‌دهند.

یک قلب سالم در حالت معمولی دقیقه‌ای 70 بار، هر ساعت 4200 بار، در شبانه روز 100800 بر و در یک سال 36000792 بار در سینه باز و بسته می‌شود. این گوشت‌ها مرتب به همدیگر می‌خورند و هر بار قلب، خون را با فشار بیرون می‌دهد و به همه بدن پخش می‌کند، بعد خون را می‌مکد و با فشار بر می‌گرداند، لحظه‌ای آسایش ندارد و برای مدتی طولانی این کار را ادامه می‌دهد. حالا کدام فلزی را سراغ دارید که 36 میلیون بار به همدیگر بسابند و یک هزارم میلی متر از ضخامتش کم نشود؟!

حیرت آورست! فشار قلب باعث می‌شود که خون طول رگ‌ها را (7500 کیلومتر، یعنی مسافت بین تهران و نیویورک) در یک ساعت طی کند. مقدار حجم خونی را که قلب در مدت یک سال تلمبه می‌کند و می‌برد و می‌آورد، 2600000 (دو میلیون و ششصد هزار) لیتر است که برای حمل چنین خونی 81 تانکر هیجده چرخ لازم است که قلب با این جثه کوچکش این کار را انجام می‌دهد!

قلب

عجیب است که با این همه ظرافت و عظمت باز هم گاهی سخت است که در شبانه روز فقط سه بار، فقط سه بار بگوییم خدایا ممنونیم، خدایا شکرت، آدم اگر آدم باشد و اینها را دقت کند و ببیند حال می‌کند نماز بخواند و لذت می‌برد سر تعظیم فرود آورد و به سجده کردن در برابر این خدا افتخار می‌کند.

اما گاهی غافلیم و سرکش می شویم و خود را بی نیاز می‌پنداریم. (أَنْ رَآهُ اسْتَغْنَى؛ علق، 7) و گاهی عجیب ناسپاس می‌شویم. إِنَّ الْإِنْسَانَ لِرَبِّهِ لَکَنُودٌ؛ عادیات،6. انسان در برابر نعمت‌های پروردگارش بسیار ناسپاس و بخیل است.



[ شنبه 92/10/7 ] [ 10:33 عصر ] [ مهدی ]

نظر

توسط پژوهشگران کشورمان، برای اولین بار طی روشی برداشت یک مرحله‌ای پوسیدگی برای حفظ حیات عصب دندان انجام شد.
به گزارش خبر نگار بهداشت ودرمان حاضر در محل دکتر سپیده بانوا استادیار بخش ترمیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران در نهمین کنگره انجمن بین المللی تحقیقات دندان پزشکی ایران در جمع خبرنگاران گفت: برای اولین بار در کشور از روشی برای حفظ حیات عصب دندان استفاده کردیم در این روش زمانیکه دندان دارای پوسیدگی عمیق باشد این دندان‌ها را حفظ می‌کنند و از بین رفتن حیات عصب دندان جلوگیری می‌شود این روش با استفاده از مواد سی ای‌ ام و‌ ام تی‌ ای انجام می‌گیرد و توانستیم حیات دندان بسیاری افراد را بدون اینکه عصب کشی کنیم، حفظ کنیم. 

وی افزود: در کشورمان میزان پوسیدگی دندان بسیار بالا است و ما باید تلاشمان بر حفظ دندان‌های دارای پوسیدگی عمیق باشد با استفاده از این روش می‌توان با هزینه کمتر دندان را درمان کرد. 

 بانوا تصریح کرد: یکی از مشکلات کشورمان این است که ایمپلنت جایی بسیاری از درمان‌های محافظکارانه را گرفته است ولی کشورهای دیگر ایمپلنت جز آخرین درمان‌ها حساب می‌شود. در حال رایزنی هستیم که از طریق وزارت بهداشت این روش به سایر دندانپزشکان نیز آموزش داده شود.

 کندی سرعت طرح های تحقیقات دندانپزشکی به دلیل کمبود تجهیزات پژوهشی
وی افزود: اساس دانش و درمانهای دندانپزشکی تحقیق و پژوهش است اگر تحقیقی صورت نگیرد دانش نیز تولید نمی شود. یک ارتباط نزدیک بین دانش و پژوهش و درمان وجود دارد. ما از نظر دانش افراد توانمند و قوی داریم و اساتید در دانشگاه ها نیز توانمند هستند.

وی اظهارکرد: برنامه های دندانپزشکی که انجام می گیرد همه به روز است ولی در چند سال اخیر به دلیل مشکلاتی که در بعد علمی به دلیل تحریم ها ایجاد شد پژوهش کمی دچار ضعف شد. تجهیزات مناسب برای انجام پژوهشها یا کمیاب هستند و یا هزینه زیادی دارند و مواد دندانی که مورد بررسی و پژوهش قرار می گیرند در دسترس نیستند.

بانوا تصریح کرد: تحریم های زیادی در خصوص عدم قبول مقالات اساتید انجام گرفته و باعث شده که بسیاری از مجلات دندانپزشکی معتبر دنیا مقالات اساتید و محققان را کمتر قبول کنند . با تحولاتی که صورت گرفته روزنه های امیدی در زمینه پژوهش در دندانپزشکی نیز ایجاد خواهد شد که امیدواریم در سالهای آینده با شرایط بهتری پژوهشها را انجام دهیم.


[ چهارشنبه 92/9/20 ] [ 4:20 عصر ] [ مهدی ]

نظر

توسط پژوهشگران کشورمان ماده جدید درمان عصب دندان تولید شد، ماده ای که ضررهای مواد قبلی از جمله سرطان را ندارد.
به گزارش باشگاه خبر نگاران دکتر قاسم انصاری استاد دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  در نهمین کنگره انجمن بین المللی تحقیقات دندانپزشکی ایران در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون درمان‌های دندانپزشکی معالجه ریشه در سطح دنیا با محصولاتی که اصولا تحریک کننده و در مواردی زمینه ایجاد صدمات جدی تر از جمله ایجاد سرطان را داشته اند استفاده می شده است.

وی افزود: در طی ده سال گذشته محققان دنیا از جمله پروفسور ترابی نژاد که اصالتا ایرانی هستند در یکی از دانشگاه های آمریکا ماده ای را معرفی کردند که تقریبا بی ضرر و بدون آسیب است و در عین حال به عصب دندان در جهت ترمیم بسیار کمک می کند.

انصاری تصریح کرد: به دنبال آن محققان ایرانی به فکر تولید ماده ای بی ضرر و کاملا مطابق با سلولهای انسانی تحقیقاتی را طراحی کردند که نتیجه آن بدست آوردن ماده ای غنی  شده از کلسیم برای پرکردن ریشه دندانهایی است که دچار صدمه عصب شده بودند گردید. این ماده کاربردی موفقیت آمیز در دندانهای شیری و دائمی داشته است. در حال حاضر نیز یک تحقیقات ملی در حال انجام است که بر روی دندانهای آسیای اول که به شدت در کودکان تخریب شده در سطح کشور در حال انجام است که نتایج آن طی یک سال آینده به دست خواهد آمد.


[ چهارشنبه 92/9/20 ] [ 4:17 عصر ] [ مهدی ]

نظر

 

گذشته تا به امروز شاهد حوادث عجیب و قریبی در زمینه پزشکی هستیم که شاید دانستن نادر‌ترین آنها شما را شگفت زده کند.عکس برداری با اشعه ایکس در پزشکی کاربرد بسیار رایجی دارد که می‌تواند تمام بیماری‌های داخلی اعضای بدن را تنها با یک عکس برای پزشکان آشکار کند هم اکنون شما می‌توانید تصاویری از عجیب‌ترین اشیایی که طی عکس برداری با اشعه ایکس در داخل اندام‌های داخلی بدن پیدا شده است را ببیند.












[ دوشنبه 92/9/18 ] [ 3:46 عصر ] [ مهدی ]

نظر

 


خواص گیاه گنه گنه

پودر این گیاه در درمان درد مفاصل بسیار مفید است .

منشاء این گیاه در کشورهای - زئیر -کلمبیا - غرب اکوادور و شمال پرو  می باشد.

تب بر است و برای تب های عفونی مانند حصبه گریب و باد سرخ مفید می باشد.

نوع خاکستری و قرمز این گیاه مقوی تر از نوع زرد آن می باشد.

جهت ضد عفونی بیماران مسلول از پوست این گیاه استفاده می گردد.

برای بیماران قندی نیز این گیاه را تجویز می کنند. ادامه مطالب

[ دوشنبه 92/9/18 ] [ 3:36 عصر ] [ مهدی ]

نظر

<< مطالب جدیدتر ::

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه