`پرستاری به سوی روشنایی/مذهبی/ورزشی/سلامت/داستانک وجوک

کبد چرب ناشی از تجمع مواد زائد در کبد است و پرهیز، فعالیت بدنی و مصرف غذاهای خاص در درمان موثر است.
سید مهدی میرغضنفری متخصص طب سنتی در گفتگو با خبر نگار بهداشت ودرمان باشگاه خبر نگاران گفت: کبد چرب ناشی از پرشدگی مواد اضافه در "کبد" است و هنگامی که تناسب بین ورود، مصرف و دفع مواد غذایی از بین می‌رود، این بیماری به وجود می‌آید. 

میرغضنفری درمان کبد چرب را در کم کردن مواد غذایی پرانرژی دانست و گفت: بیماران همزمان با پرهیز باید فعالیت بدنی و ورزش داشته باشنده و از غذاهای خاص استفاده کنند. 

وی در ادامه اظهار داشت: مصرف غذاهایی که انرژی زیادی تولید نمی‌کنند مثل انواع آش‌ها، خورشهایی که با سبزیجات تهیه می‌شوند سوپ در درمان مفید است و بهتر است کسانی که معده ضعیف ندارند، خورش‌ها را کمی ترش‌تر تهیه کنند. 

این متخصص طب سنتی در پایان گفت: استفاده از چای ترش، چای سبز، آلبالو، آب آلبالو، آب زرشک، آبغوره و عناب در دوره نیز درمان کمک کننده است. 


[ چهارشنبه 92/9/20 ] [ 4:27 عصر ] [ مهدی ]

نظر

زندگی با داشتن درد مزمن دشوار است، علاوه بر علائم فیزیکی، درد مزمن باعث عصبی شدن و افسردگی و ناکارآمدی افراد می‌شود.
دکتر غلامرضا رئیسی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبر نگار بهداشت و درمان گفت: سردرد تنشی معمولا یک سردرد با شدت ملایم تا متوسط است که اغلب بصورت یک نوار فشاری محکم دورتا دور سر را فرا می‌گیرد و هنوز علت دقیق آن شناخته شده نیست اما 90 درصد زنان و 70 درصد مردان در طول زندگی به آن مبتلا می‌شوند. 

وی افزود: درد مبهم سر، حس تنگی و فشار در تمامی جلوی سر یا در دو طرف و پشت سر، حساس بودن پوست فرق سر، گردن و عضلات شانه و گاهی اوقات بی‌اشتهایی از علائم این بیماری است. 

وی ادامه داد: استرس، افسردگی و اضطراب، وضعیت بد قامت حفظ یک وضعیت بدن برای مدت طولانی و سفت کردن چانه از عوامل احتمالی دخیل در سردرد تنشی هستند. 

دکتر رئیسی خاطر نشان کرد: برخی از افرادی که به سردرد تنشی مبتلا هستند تلاش می‌کنند با خود درمانی سردردشان را رفع کنند. مشکلی که در این حالت ایجاد می‌شود این است که استفاده زیاد و مکرر از داروهای مسکن ضد درد، خود باعث ایجاد سردردهای ناشی از مسکن می‌شود پس توصیه می‌شود با مشاهده? علائم فوق برای درمان به پزشک مراجعه کنند.



[ چهارشنبه 92/9/20 ] [ 4:24 عصر ] [ مهدی ]

نظر

<< مطالب جدیدتر ::

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه