سفارش تبلیغ
صبا ویژن

`پرستاری به سوی روشنایی/مذهبی/ورزشی/سلامت/داستانک وجوک

افطار

ماه رمضان و روزه داری با تغییر رژیم معمول روزانه و وعده‌های غذایی، در دریافت میزان انرژی روزانه تغییراتی به وجود می‌آورد. گذشته از تغییر زمان وعده‌ها، مواد غذایی که در این ماه وارد الگوی مصرف روزانه می‌شوند نیز تغییراتی را در همین روند ایجاد می‌کنند.

این تغییرات برای کسانی که به هر دلیل از رژیم غذایی خاصی در روزهای عادی پیروی می‌کرده‌اند مهم تلقی می‌شود، برای مثال افرادی که برای افزایش وزن تلاش می‌کنند و یا آنهایی که برای کاهش وزن خود به رژیم لاغری روی آورده‌اند، در معرض این تغییرات قرار می‌گیرند و چنانچه نتوانند خود را با این تغییرات وفق داده و برنامه غذایی خود را با این تغییرات متناسب کنند، ممکن است در ادامه رژیم‌های غذایی خود با شکست مواجه شوند.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 93/4/8 ] [ 2:29 صبح ] [ مهدی ]

نظر


توصیه ما این است که تغذیه در ماه رمضان به صورت وعده‌های تقسیم‌شده شامل افطار، شام، پس از شام و سحر باشد. حذف هر یک از این وعده‌ها اشتباه است.

افطار

 

در روزهای بلند و البته گرم تابستان، داشتن برنامه غذایی صحیح برای روزه‌داران اهمیتی ویژه دارد. دکتر محمد هاشمی متخصص تغذیه و دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران به سوالات مطرح در این زمینه پاسخ داده است. با ما همراه باشید...

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 93/4/8 ] [ 2:22 صبح ] [ مهدی ]

نظر

از بین بردن جای جوش

از بین بردن جای جوش
اسکارآکنه یاهمان چالهایی که ناشی ازجوشهای عمیقی است که دربعضی موارداین چالها سطحی ودربعضی موارد عمقی میباشد. هرچه ...

 


ادامه مطلب...

[ دوشنبه 92/10/23 ] [ 1:33 صبح ] [ مهدی ]

نظر

 چند روش فوق العاده موثر ،برای از بین بردن جوش را برای شما بیان می کنیم.

اگر صبح که از خواب بیدار می شوید متوجه شوید که یک جوش در قسمتی از صورتتان سر برآورده و خصوصا اگر این اتفاق قبل از یک واقعه مهم برایتان پیش بیاید، حتما خیلی غصه دار می شوید

اکثر افراد این حادثه غم انگیز را به نوعی تجربه کرده اند. چند روز مانده به یک مهمانی مهم، یک مراسم رسمی، جشن تولد و… انگار که طبیعت از سرلجبازی می خواهد دستمان بیندازد. حالا اگر چنین شد چه باید بکنیم؟


ادامه مطلب...

[ دوشنبه 92/10/23 ] [ 1:30 صبح ] [ مهدی ]

نظر

 

درمان ریزش مو,درمان قطعی ریزش مو,راههای درمان ریزش مو

درمان ریزش مو


علل و راههای درمان ریزش مو

آیا شما هم از آن دسته هستید که ریزش مو دارید و دلیل و راه درمان آن را نمی دانید؟آیا به پزشک هم مراجعه کرده اید؟یا گمان برده اید ریزش موی شما ارثی است و به آن توجه نکرده اید؟قصد داریم تا در این مطلب به ریزش مو، علل آن و راههای درمان ریزش مو بپردازم.

ادامه مطلب

[ سه شنبه 92/10/10 ] [ 8:59 عصر ] [ مهدی ]

نظر

 

کله‌پاچه, غذاهای سنتی, خواص کله پاچه

کله‌پاچه، یکی از غذاهای سنتی منطقه خاورمیانه و قفقاز جنوبی است. روش طبخ آن در کشورهای مختلف تقریبا مشابه است. در کشور ایران و ترکیه این غذا با نام کله پاچه، در کشورهای عربی با نام پاچه و در ارمنستان، آذربایجان و گرجستان با نام خاش مطرح است.

 ادامه مطالب خواص ومضرات کله پاچه

[ سه شنبه 92/10/10 ] [ 8:46 عصر ] [ مهدی ]

نظر

رژیم غذایی, سلامت بدن, زرده تخم مرغ

تخم مرغ از جمله مواد غذایی است که گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه برای حفظ سلامت بدن فوائد بسیاری دارد.

 

زرده تخم مرغ نسبت به سفیده آن سه برابر کالری بیشتری دارد. هر عدد زرده تخم‌مرغ حاوی پنج گرم چربی و 210 گرم کلسترول خوراکی است. همچنین زرده تخم مرغ منبع غنی از ترکیباتی موسوم به «لوتئین» و «زائگزانتین» است. ترکیب‌های موجود در زرده و سفیده تخم مرغ تقویت‌کننده بینایی هستند و خطر تحلیل نقطه ماکولار چشم ناشی از افزایش سن را که عامل اصلی نابینایی پس از 50 سالگی است، کاهش می‌دهند.

 

یافته‌های پزشکان تغذیه در دانشکده سلامت عمومی هاروارد نشان می‌دهد که ارتباط قابل توجهی بین مصرف تخم مرغ و بیماری قلبی وجود ندارد. در حقیقت مصرف مداوم تخم مرغ ممکن است به پیشگیری از لخته‌های خونی، سکته مغزی و قلبی کمک کند.

 

تخم مرغ همچنین منبع غنی از ترکیبی موسوم به «کولین» است که فعالیت مغز، سیستم عصبی و سیستم قلب - عروق را تنظیم می‌کند. همچنین این ماده خوراکی منبع طبیعی ویتامین D است.

 

همچنین مصرف تخم مرغ می‌تواند از سرطان سینه جلوگیری کند. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد زنانی که حداقل در هفته شش عدد تخم مرغ مصرف می‌کنند 44 درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند.

 

تخم مرغ حاوی مقدار زیادی گوگرد و مجموعه‌ای از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای سلامت پوست و مو مفید هستند.



[ سه شنبه 92/10/10 ] [ 8:42 عصر ] [ مهدی ]

نظر

 

چای بابونه,خواص چای بابونه,خاصیت چای بابونه

 مصرف روزانه چای بابونه در پیشگیری از اختلالات ناشی از دیابت نوع دوم مانند کاهش قدرت بینایی، نارسایی های عصبی و کلیوی بسیار مؤثر است.

تحقیقات نشان می دهد که مصرف بابونه میزان سطح قندخون را در بیماران دیابتی تا 25 درصد کاهش می دهد.

 این گیاه دارویی ضد التهاب و در آرامش اعصاب بسیار مفید است ضمن اینکه مصرف روزانه چای همراه با غذا، از بسیاری عوارض جدی دیابت پیشگیری می کند.

 عصاره گیاه بابونه، فعالیت آنزیمی افزایش اختلالات ناشی از دیابت را متوقف و سطح قندخون را کاهش می دهد.



[ سه شنبه 92/10/10 ] [ 8:38 عصر ] [ مهدی ]

نظر

 

 تقویت حافظه‌,گیاه قویت حافظه‌,داروی تقویت حافظه‌

می‌شود با روش‌های طبیعی مغز را تحریک و حافظه را تقویت کرد. با ما باشید تا با چند گیاه تقویت کننده‌ی حافظه آشنا شوید.
ادامه مطالب

[ سه شنبه 92/10/10 ] [ 8:36 عصر ] [ مهدی ]

نظر

 

کم‌خونی,درمان کم‌خونی,داروی گیاهی درمان کم‌خونی

مزیت برتر گزنه این است که این گیاه سرشار از آهن و هم زمان ویتامین C می‌باشد. بر خلاف مثلاً عدس که آهن دارد اما فاقد ویتامین C است.
ادامه مطالب

[ سه شنبه 92/10/10 ] [ 8:33 عصر ] [ مهدی ]

نظر

:: مطالب قدیمی‌تر >>

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه